Догађај

article image

Пропутовање по Републици Српској и БиХ 2013 - Путопис

Народни Покрет Динара-Дрина-Дунав банер

ЗАПИСИ СЛИКОМ И РЕЧЈУ СА ПРОПУТОВАЊА ТОМИСЛАВА БОКАНА, ЛИДЕРА НАРОДНОГ ПОКРЕТА ДИНАРА-ДРИНА-ДУНАВ КРОЗ РЕПУБЛИКУ СРПСКУ И БОСНУ И ХЕРЦЕГОВИНУ

Август 2013. Године

Хан ПијесакХан Пијесак
Народни покрет Динара-Дрина-Дунав

Након успешно организоване манифестације Завичајни дан- Лединци 2013. године која је одржана 16. Јуна, лидер Народног покрета Динар-Дрина-Дунав  Томислав Бокан са сарадницима је претходних дана  на позив организатора посетио традиционалне манифестације посвећене очувању завичајне традиције, обичаја, духовности, културе и културне баштине које су у циљу очувања националног идентитета одржане  широм Републике Српске и Босне и Херцеговине.

У  четвртак 16. Августа 2013. године , касно у ноћ, стигосмо у Хан Пјесак где смо  конаковали у Манастиру Светог Јована Крститеља у Пјеновцу.

Тамо нас дочекује наш гост-домаћин, Зоран Наранчић, један од оснивача Народног покрета Динара-Дрина-Дунав. Ујутру смо се помолили Богу и запалили свеће за душе свих наших страдалника који су се упокојили за Крст Часни и Слободу Златну.  Нека им је вечна слава и хвала!

Потом стижемо на Мало поље, место одржавања манифестације ШТРАПАРИЈАДА - ХАН ПЈЕСАК 2013..

Хан Пијесак - Штрапаријада 2013Хан Пијесак - Штрапаријада 2013

Дан проводимо у срдачном разговору са нашим народом, бодримо учеснике у надвлачењу балвана, а онда на ред долази и неизоставна борба бикова у кориди. Упутили смо позив организаторима и учесницима ове фантастичне манифестације да нам се следеће године придруже и својим присуством увеличају Завичајни дан – Лединци 2014. У касним поподневним часовима крећемо пут Херцеговине, где нас очекује 138. Невесињска олимпијада. Пре напуштања равне Романије поклањамо се нашим јунацима из прошлог рата сахрањеним на гробљу Мали Зејтинлик.

Мали ЗејтинликМали Зејтинлик

Преко Пала, Калиновика и висравни Морине, где је 1876. године пукла чувена невесињска пушка Пере Тунгуза, спуштамо се у Невесиње.

НевесињеНевесиње

Ту нас дочекује председник Соколског друштва, Драго Зубац и Војин Гушић, председник Борачке организације Источна Херцеговина. Иначе, Соколови Невесиња су се на манифестацији Завичајни дан- Лединци 2013. године окитили највишим одличјима у престижним такмичарским дисциплинама: надвлачење конопца и надвлачења штапа. У Невесиње смо стигли како би пропратили 138.-му невесињску олимпијаду. У великом броју такмичарских дисциплина су се огледали јунаци и пријатељи из свих делова региона. Поред домаћина Соколова Невесиња, недметале су се следеће екипе: Витезови са Пркоса- Босански Петровац, Стефан и див из Ужица, Џими комерц из Пригревице (Србија) и многи други. Учесницима ове величанствене, традиционалне манифестације смо упутили позив за учешће на манифестацији Завичајни дан-Лединци 2014. који ће се с Божјом помоћи одржати у организацији Народног покрета Динара-Дрина-Дунав у јуну месецу следеће године.

НевесињеНевесињеНевесиње
ГацкоГацкоГацко
У касним поподневним часовима, 17. Августа 2013. године, кренусмо пут Гацка где нас је дочекао пријатељ и кум Народног покрета Динара-Дрина-Дунав, Дејан Слијепчевић. Ту смо разговарали са шефом одборничке групе СДС у Парламенту Републике Српске, Вукотом Говедарицом  о томе како наш народ живи у Републици Српској.Невесиње
На Преображење, 19. Августа 2013. године  посетисмо Самобор код Гацка где смо се и помолили Богу у цркви Светог Саве  за дравље свих наших пријатеља и прислужили свеће за све наше пострадале. Затим крећемо пут Дрвара, пролазимо кроз крш Западне Херцеговине, кроз Дувно, Ливно и у вечерњим сатима стижемо у Босанско Грахово, а потом и у Дрвар- наше крајње одредиште

Сутрадан ујутру, смо посетили родно место лидера Народног покрета Динара-Дрина-Дунав, Личко Дуго Поље, које је Лазар Пајчин, текстописац и певач завичајних родољубљивих песама, опевао кроз песму Мајка  коју је извео Баја Мали  Книнџа и  Јово Бокан у извођењу Лазара Пајчина. Ту смо срдачно дочекани и угошћени на топлом огњишту породице Бокан. Након Личког Дугог Поља, пут нас води у село Бобољусци где смо посетили родбину Горана Тепића, истакнутог члана нашег Покрета, а том приликом су евоциране бројне успомене на безбрижно проведене дечачке дане у овом планинском селу.

Дуго ПољеЦвјетнић

Након тога одлазимо код нашег пријатеља Браце Пилиповића у посету селу Велики Цвјетнић. Лепа природа, али нажалост пуста села, нешто старих и граја деце која се чује само у току летњих дана. Тужна судбина наших крајишких села ...

Цвјетнић

21. август 2013. године, смо провели у посети манастиру из XV века у месту Мартин Брод  где се река Унац у свој раскоши свог зеленила улива у реку Уну.

Манастир Рмањ

Река Уна

Пут нас даље води у село Губин у посет родног прага два великана завичајне песме и речи, Лазара Пајчина и Мирка Пајчина у народу познатог и прослављеног под именом Баја Мали Книнџа

Врх Троглав, Динара- 3Д

РушевинеРушевине

Шта рећи ... разорено, порушено ... али душа нашег народа пуна, увек спремни да угосте све пријатеље и путнике намернике.

Дрвар, 22. август 2013. године,  Други сабор крајишке пјесме под покровитењством председника Републике Српске, Милорада Додика. Народни покрет Динара-Дрина-Дунав је дао пуну подршку одржавању ове манифестације којом се негује завичајна традиција и обичаји и то кроз игру, песму и реч. Лидер Народног покрета Динара-Дрина-Дунав, Томислав Бокан, је у непосредном разговору са Милорадом Додиком, председником Републике Српске и Николом Шпирићем, министром финансија Федерације Босне и Херцеговине, указао на потребу иницирања  манифестације „Дани Републике Српске“ у Новом Саду, која би прерасла у традицоналну манифестацију у току јануара месеца сваке године у циљу јачања веза  народа с обе стране Дрине и то кроз спорт, образовање, културу и духовност. Предлог је наишао на срдачно одобравање, а у скорој будућности нам предстоје и први кораци на реализацији истог.

ДрварДрварДрварДрварДрварДрвар
Храм светог НиколеКочићев зборРодна кућа Петра Кочића
23. августа 2013. године крећемо пут Новог Сада. На нашем путу смо посетили родно место Милована Кондића, Мима и нећак, једног од оснивача Народног покрета Динара-Дрина-Дунав и даривали икону Светог Василија Острошког у храму светог Николе који је у селу Дољи Подови у долини реке Сане саградио наш Мима.
Потом крећемо пут Мањаче у место Стричићи, Змијање, где стижемо на традиционални 42.-ги  Кочићев збор. А тамо  надалеко чувена корида. Што би реко Петар Кочић говорећи кроз Јаблана и Рудоњу о вечној борби српског народа :“Ћераше се љетни дан до подне!“
Обилазимо родну кућу Петра Кочића, нашег истакнутог књижевника и народног трибуна са краја IXX и почетка XX века. Велики Сабор је као и сваке године, окупио људе из свих крајева региона, али и света на нашој Мањачи, гори од јунака

Стижемо у Нови Сад, срца пуна наде, вере и љубави за боље сутра нашег народа, са свешћу да нас сва трагедија протеклих десетљећа не може уништити и да наш народ иако не живи на својим вековним огњиштима широм Републике Српске и Босне и Херцеговине носи у срцу родни праг, традицију и културу које радо преноси својим пријатењима и суграђанима уз пему, игру и реч.

“Више бих волео да ме Господ избрише из кљиге живота него да ме неко слави и прославља, а да не држи ништа моје: ни моју веру, ни моје речи, ни моја дела“